Hlavním tématem posledních týdnů je bezprecedentní situace, které čelí téměř celý svět v souvislosti s šířením nákazy virem COVID-19. Všichni se učíme, jak s touto novou situací žít, jak chránit své zdraví a zároveň v co možná největší míře zachovat náš běžný život, ale také jak zajistit fungování podniků a celých ekonomik. V tomto příspěvku se s Vámi chceme podělit o to, jak vše zvládáme v DESO.
Svět řízený na dálku
Zdraví a bezpečí našich zaměstnanců, zákazníků a partnerů je naší největší prioritou. Již více než týden fungujeme v režimu remote office, tedy každý pracuje z domu a komunikujeme výhradně elektronicky.

Pro písemnou komunikaci (jakýsi interní firemní chat) využíváme již několik let skvělou aplikaci Slack. Tato umožňuje velmi rychlou a přehlednou komunikaci mezi dvěma lidmi, nebo ve větší skupině v rámci tématických feedů. Aplikaci můžeme určitě doporučit nejen v těchto vypjatých dobách.

Nástroje pro online telekonference se dnes používají poměrně běžně. Často jde však o problematická řešení (někdo neslyší, někdo není slyšet, apod. znáte to?) nebo o velmi drahá řešení. Začali jsme nově používat Google Meet, které můžeme jedině doporučit. Nabízí spuštění v prohlížeči, bez nutnosti jakýchkoliv složitých nastavení, možnost vytváření více místností s více lidmi, apod. Potřebujete jen bezplatný Google účet (soukromí nebo firemní).
Tyto a několik dalších nástrojů nám umožňují pracovat téměř jako v běžném režimu a dokázali jsme tak minimalizovat negativní dopady na fungování našeho týmu. Každé ráno začínáme pracovní den online stand-up meetingem, kde každý shrne své včera ukončené úkoly, úkoly plánované na dnes a probereme nejdůležitější novinky. Za 15 minut ví všichni vše podstatné a můžeme každý ke své práci.
Support oddělení
Největší vliv aktuální situace jsme pocítili na fungování našeho support oddělení. Uvědomili jsme si totiž, jak přínosné je sedět v jedné kanceláři a všechna důležitá témata ihned sdílet a konzultovat. Navíc, pokud si support oddělení někdy nevědělo rady, člověk přešel do vedlejší kanceláře a zkonzultoval problém s vývojovým týmem klidně se zákazníkem na telefonu.
Ale nemějte obavy, vše zvládáme! Jen je pro nás správná administrativa support činnosti ještě důležitější než za běžné situace. Pokud obdržíme od zákazníka požadavek včas, s potřebnými informacemi a správnou formou, dokážeme jej zkonzultovat uvnitř týmu, najít nejlepší možné řešení a vše v klidu vyřešit.

Pokud je to jen trochu možné, prosíme vás, abyste využívali pouze následující možnosti kontaktování našeho supportu, ideálně i v uvedeném pořadí:
- Založte ticket do CRM
- Pokud nemůžete založit ticket, pošlete email na support@deso.cz
- V urgentních případech volejte DESO hotline +420 608 540 590
Více informací můžete najít na stránce support oddělení.
Snad nejvíce nám chybí možnost se potkávat osobně s našimi zákazníky. Osobní kontakt nelze plně nahradit, moderní online nástroje ale dokáží obstojně zajistit praktickou stránku věci a bezproblémové pokračování všech jednání a projektů.
Nové příležitosti pod tlakem krize
V této negativní situaci lze přece jen vidět i jedno pozitivum. Lidé po celém světě ukazují abnormální míru solidarity, angažovanosti a také otevřenosti k novým řešením. Právě kritické momenty jsou motorem změn.
Pod tlakem okolností, při omezeného pohybu lidí, stále více našich zákazníků přemýšlí o zcela nových tématech a otevírá oblasti, na které by v normálním režimu zřejmě nebyl prostor. Roste tak zájem o online prodej barev, bezobslužná řešení v prodejnách (ala výdejní okénka), ale také o přínosy vzdáleného servisu tónovacích strojů, díky kterému lze v této době výrazně lépe udržet stroje v dobré kondici.
Zajímáte se také o tato nová řešení? Kontaktujte nás na info@deso.cz.
Přejeme vám pevné zdraví a věříme v možnost brzkého potkání!